• METROID NES - HARDCORE CLUB SWEDEN!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Yay or Ney.

Bra idé
5
36%
dålig idé
No votes
0%
Gör som ni vill, bryr mig inte.
9
64%
 #42423  by Frezy_man
 
Ja vet. låter lite fjantigt det här alltså. men är det någon som fått den svåraste slut scenen på Metroid till NES? Då Samus Aran står i bara bekinin och man får spela med henne utan armor suit andra varvet, UTAN att använda password?

Det var detta som Gjorde Metroid så jävla unikt och grymmt för alla oss nördar som ville gå in på djupet med våra spel =)

Nintendo och Gunpei Yokoi lade in detta för att utnämna oss som riktiga power players!

För att få det här slutet är det officielt sagt att man måste slå Metroid på under en timme.. Men det stämmer inte riktigt. Har varvat Amerikanska NTSC metroid några minuter långsammare än en timme och ändå fått det här slutet. Och tror jag klarade PAL versionen på 1:12 eller 1:14 en gång och ändå fick bästa slutet. med andra ord går inte "in-game-timern" hela tiden. Det saktas in då spelet laggar och stoppas under "dörr-animationerna". klockan på PAL går långsammare e tc.


Well. On-topic.
Är det någon här som fått det bästa slutet?

Jag har fått bästa slutet många gånger. Likaså Nystroem. Nystroem har klarat Metroid på läckra 37 minuter.

I alla fall. Vore kul att göra en liten sida där man kan få sitt namn ingraverat om man klarat det här. Om man kunde få ihop några stycken till att börja med :P som en kul grejj :D Eller är idén helt kass?

 #42641  by Nystroem
 
Jag tycker faktiskt det är en ganska kul idé :) Inte för att jag själv klarat det och därför skulle få vara med på listan. Men eftersom det faktiskt är en ganska bra bedrift att lyckas med detta så kan det vara kul! :D Misstänker att det är några på detta forumet som skulle kunna placera sig på listan då :)

Plus att jag vill veta om jag HAR svenskt rekord eller om det finns någon annan harcore-snabbspringare på Metroid i vårat avlånga land som klått mig.

Nu har jag ju inte klarat Metroid på något år eller så, så att kalla mig hardcore är kanske att ta i, men när jag spelade Metroid spelade jag MYCKET.

37:25 tror jag min bästa sluttid var på NTSC-versionen. Någon som gjort det snabbare?

 #42667  by Frezy_man
 
Då ska vi nog få upp en sida.

Men Funderar på om man kanske bara skulle göra en Metroid klubb eller något å alla som klarat det kan få vara med :P

Sen får man "list/medlemms status" för vilket slut man har fått? För alla som klarat Metroid utan fusk har faktiskt gjort en bra bedrift ju =)

Vilka har klarat Metroid då? I sånna fall är det ju bara signera i tråden.

 #42670  by BelfegorC4
 
Jag har klarat av Metroid =)

 #42718  by maldrok
 
Jag har även klarat Metroid :)

 #42821  by Lillapojkenpåön
 
Jag har klarat av att få ihop ett fint svensksålt metroid..gälls det?
Då skulle man ju kunna ha som nintendo magasinet hade, att man tar kort på tv-skärmen i slutet, fast det finns ju koder ioförsej..så någon blir nog tvungen att göra en flash version till den kommande sidan, utan kod funktion och med timer och highscoretavla :D Det skulle vatt nått

 #42823  by Gixen
 
Jag har klarat det, och även fått det bästa slutet.

 #42985  by Frezy_man
 
Se där jag!

Då är vi fem som signerat på då.. Kan ju vara värt att göra den där listan.

Och naturligtvis. Spelet skall vara avklarat på rätt sätt med rätt förutsättningar. Inget fusk, inga passwords.. Om det inte är ditt eget förtjänta password =)

 #42990  by BelfegorC4
 
Varför fuska i ett relativt lätt spel? :wink:

 #43092  by WERY
 
För att vissa är dåliga

 #43134  by Frezy_man
 
bara för att det är ett väldigt svårt spel som kräver en hel del ansträngning.
Om man nu inte ser det som lätt.
För mig är det väldigt lätt. Det gäller ju "bara" att veta vart man ska och hur man tar sig dit, samt att hitta tillräckligt mycket föremål! Då blir det ganska enkelt.

 #43381  by Nystroem
 
Haha, kom på en sak. Jag har till och med klarat spelet - och fått det bästa slutet - genom att spela på tangentbord. Galet :P

Tror Freddy var med då.

 #43492  by Frezy_man
 
stämmer. Det var helt klart imponerande =)

Någon som har något bra förslag på vad Metroid sidan ska heta? Namnet på alla tuffa members?

www.MetroidforNEShardcoreclubsweden.se

Det rimmar inte riktigt.

Något mer i stil

www.Metroidhardcore.se

www.Metroidpro.se

Metroidmembers.se


Eller så blir det något freewebs variant. En .orgare kanske.. får se vart det bär iväg :P

Instagram #sndb.se