• Bästa "silver small-box" spelet

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket av dessa spel tycker du bäst om?

Kid Icarus
12
17%
Metroid
29
41%
Punch Out (Mike Tyson's)
30
42%
 #65685  by Ufouria

För mig stod valet mellan Kid Icarus och Metroid.

Hyrde Kid Icarus över en helg som barn och tyckte det var ett fantastiskt spel, lite mystiskt på något sätt och även lite läskigt ("bossbanorna/labyrintbanorna" var läskiga).

Metroid gillade jag aldrig som barn. Vet inte om jag hade det spelet eller bara spelade det hos Calle som var grym på det spelet. Tyckte det spelet var jätteläskigt. Jag har börjat gilla Metroid på senare år och tycker om det nu. Började gilla det nyligen efter att ha spelat Metroid spelen till GBA.

Punch Out är ganska skoj men finns inte med på min favoritlista på spel.

Min röst gick till Kid Icarus.
Last edited by Ufouria on 03 May 2008, 08:50, edited 1 time in total.

#65686  by Tawny

den här var svår, behöver fundera lite till innan jag röstar.. det står mellan kid icarus och punch out...
punch out är så jävla svårt bara...

#65688  by Gsmhacker

inte metroid varjefall

PU får min röst

#65691  by FerretX

Lätt Metroid :D fast dom andra är inte dåliga dom med... 8)

#65701  by Bonomaul

Logiken säger Metroid, men förståndet säger Punch Out.. PO blev det.
Last edited by Bonomaul on 03 May 2008, 17:59, edited 1 time in total.

#65709  by Lakanman

Blev Punch-Out för min del med. Kan klara typ två spel på NES och det är det och Gun Smoke. Jag har extremt svårt att sätta mig ochs spela men dom två spelen kan jag dra fram och lira.

#65710  by Ufouria

Känns som det här kan sluta hur som helst. Hoppas ju på att Kid Icarus vinner men skulle satsa mina pengar på att Metroid vinner.
Skulle vara en skräll (otippat) om Punch Out vinner, men det är inte omöjligt så som läget ser ut nu. :shock:

#65724  by rogerxy

Eftersom PU är mitt favoritspel till NES så var valet inte svårt.
Kid Icarus gillar jag väldigt mycket, har dock aldrig fastnat för Metroid

#65727  by Pinge

Min röst föll på Metroid, stod mellan det eller Kid Icarus.

Fan inte ett lätt val, kan inte fatta att PO leder a.t.m visst är det ett fantstiskt spel, men inte lika bra och varierande som Metroid och KI!

#65729  by Lakanman

pinge80 wrote:Min röst föll på Metroid, stod mellan det eller Kid Icarus.

Fan inte ett lätt val, kan inte fatta att PO leder a.t.m visst är det ett fantstiskt spel, men inte lika bra och varierande som Metroid och KI!
Kanske ekelheten i Punch-Out som gör att dom flesta gillar det. Man kommer ju in i det rätt fort. Dom andra kan vara lite knivigare att sätta sig in i. Kid Icarus har jag aldrig gillat. Försökte mig på det för något år sedan i hopp om att det kanske var kul nu men icke. Metroid är nog skoj men kommer aldrig in i det heller.

#65739  by Tawny

metroid är så stort och svårt.. kid icarus är ju ganska linjärt, förutom slotten som är lite labyrint, men det är så lite att det bara är roligt

#65744  by Pinge

alltså jag gillar verkligen PO, även om jag aldrig klarat det :(

Och när det är en omröstning så blir det ju lite olika resultat (kanske det som är vitsen med det :P )

Jag vill bara att alla ska hålla med mig, hehe!

Det är trots 3 av dom bästa nes spelen enligt mig man har att välja på!

Må bästa spel (metroid) vinna!

#65997  by Andreas No 1

Jag älskar Kid Icarus så det spelet fick min röst, även om MTPO är grymt och Metroid också... 3 av de 10 (?) bästa spelen till NES imao!

#66003  by Nagai

Metroid, det är ett spel jag spenderat mest tid på,
bästa sci-fi äventyr spel på nes:et 8)

#66015  by nissling

Mike Tyson's Punch Out!!

Men då ska det vara Mike Tyson för bövelen!

#67328  by Smart Cat

Min röst faller på Metroid (som jag faktiskt spelar just nu...)
Kul att se att en sån gammal favorit fortfarande håller.

Kid I gillade jag aldrig som barn, tyckte det var töntigt och lite svårstyrt samtidigt som slutbossen var sketenkel. Jag har gamla kompisar som tycker att det är roligt men jag tycker bara han gnäller när han blir träffade.

PO visste jag inte var ett silverspel...
Är inte det kännetecknande för silverspelen att de har ett lösenordssystem? Och har PO det?

Fick hem ett häromdagen som jag provspelade lite. Samlingen växer... Spännande

#67330  by Bonomaul

Smart Cat wrote:Och har PO det?
Jepp, det har det.

#70210  by SirDjorgo

La min rost pa Kid icarus. PO som spel ar givetvis underhallning pa hog niva och egentligen ett spel jag lirat mycket mer. Men framforallt nar man var yngre var det nog bra mycket lattare att ta till sig ett lite mer primitivt spel, eller atminstone upplagget med boxning, roliga karaktarer med alla olika personligheter och sa vidare. Dock kanns Kid icarus som ett mer seriost spel nar man ar nagra ar aldre och det gor att hela spelet i sig kanns mer gediget och genomtankt. Gillar temat skarpt ocksa...

Btw ingen som sitter pa ett ex av guldkassetten?

Inte for att jag ar intresserad sjalv men det vore tamligen intressant att fa se lite bilder pa det och utifall det skulle vara nagra ovriga avvikelser ifran originalspelen om man bortser ifran switcharna =)

#70222  by AndiOne

Ja la min röst på Metroid.
Men säga va man vill, alla 3 spelen är ju sjukt bra och skulle stå sig
bra i vilken NES omröstning som helst.

#70223  by rogerxy

SirDjorgo
Kid Icarus Guldkassett? Finns det en sådan? :shock:

#70235  by SirDjorgo

rogerxy wrote:SirDjorgo
Kid Icarus Guldkassett? Finns det en sådan? :shock:
Nejnejnej sorry ja va otydlig. Syftade pa P-o kassetten...

#70238  by Kreese

Jag röstade på Metroid, då jag missade att Punch-Out var med. Kanske skulle jag röstat på PO, men nog tusan är Metroid ett grymt bra spel också. De skiljer sig så mycket att de är bra på olika saker. Hmmm, jag hade nog röstat på Metroid ändå nu när jag tänker efter.

Metroids mystik och spänning kan aldrig slås av varken Kid Icarus eller Punch-Out. När man spelade Metroid var man ofta frustrerad och nervös, eftersom man aldrig visste vad som väntade bakom nästa dörr. Sen blev man så superglad när man hittade enrgitankar, missiler mm. Ibland lyckades man bomba sig upp på "omöjliga" ställen (när man var boll) och då kändes det som om man fuskade och hittade saker som ingen annan i hela världen sett innan.

Metroids hemliga världar är något som är riktigt spännande också, jag har haft tankar om att försöka ta screenshots och göra nån slags karta över dem, men faktum är nog att jag aldrig hittat till de där riktigt stora rummen som alla snackar om. Nu snackar jag om de hemliga världarna man kan nå med dörrtricket: http://www.youtube.com/watch?v=fTSokGHiXAs

Här är ett ännu bättre klipp hur man kommer till "The Glitch Worlds":
http://www.youtube.com/watch?v=vJIKL23j ... re=related
Last edited by Kreese on 30 May 2008, 09:16, edited 1 time in total.

#70239  by SirDjorgo

Dar var den ju =) Najs med bider iaf och tur att den var sa dyr. Da slipper man ens fundera pa det hahaha...Fan vad mitt minne ar fucked up, tankte inte ens pa att det var det spelet som hade switchar pa utsidan for det var det ju inte. Var ju vinstkassetterna....idag e man pa topp minsann!!!

#70240  by AndiOne

Kreese: Ja håller helt klart med dig angående Metroid!
Samma anledning som ja la min röst på det.

SirDjorgo: Jo håller med dig, 500 dollars är helt klart
ett par hundra dollar för mkt =(

http://www.youtube.com/watch?v=nZxrvxJr ... re=related

Nuff said ;)

#70262  by SirDjorgo

AndiOne wrote:Kreese: Ja håller helt klart med dig angående Metroid!
Samma anledning som ja la min röst på det.

SirDjorgo: Jo håller med dig, 500 dollars är helt klart
ett par hundra dollar för mkt =(

http://www.youtube.com/watch?v=nZxrvxJr ... re=related

Nuff said ;)
Har sett kassetten pa Japanska Ebay for typ 2-300 dollar, visserligen inte i lika fint skick men anda...Vissa tror dom kan ta vilka overpriser dom vill bara for att dom har ett specifikt objekt som anda GAR att fa tag i om man bara anstranger sig lite for billigare an sa...
 #132449  by Vigdul

Valde P-O

Gillar kid icarus väldigt mycket också. Hade det aldrig när jag var yngre, men min mamma hyrde det åt mig en gång när jag var sjuk :)
 #132458  by Ufouria

Det var samma här. Hade heller aldrig Kid Icarus som barn men min pappa hyrde det åt mig en lör-sönd när jag var sjuk. Drömde mardrömmar om de där borgarna. Alla drömmar är värre när man är sjuk och yrar i sömnen.
 #132466  by Vigdul

P-O hade jag heller aldrig, men jag lånade det av en kille i skolan i typ ett halvår. Slutligen verkade det som han glömt bort det, så jag åkte in till stan en dag tillsammans med en annan kompis och sålde det på SEC Nintendo Center :badgrin: Jag tror vi fick 150 spänn, som vi spenderade på diverse arkadspel runt om i stan :)

Instagram #sndb.se