• Vad heter kassetter med massa spel på en?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #4458  by Lakanman
 
Tänkte kunde vara kul att ha en sån där kassett alla skröt med förr. Jag har 32 spel i ett osv. Vad heter dom eller vad ska man söka på för att få fram sådanna på tradera?.

 #4464  by Nystroem
 
Piratkassetter heter de ;)
Men om du ska hitta en sån med 32 spel på kan du ju prova med "32-in-one". :)

 #4465  by maldrok
 
Förr hade alla sådana kasetter... nu ser man dem knappt. Fanns alltid roliga titlar där som man aldrig sett lösa.. typ Circus, Elevator Action och massor av andra.
Föresten någon som vet om ett lir som jag vill hitta från en sådan kasett...
man var en agent av nått slag och öppnade dörrar för att hitta vapen och fria fastbundna kvinnor.. När man öppnade dörrarna så svängde de om .. precis som om de var snurrdörrar och fram kom man igen, med nått nytt vapen eller så.. extremt roligt

 #4470  by Lakanman
 
Circus var skojigt fasen.. Jag körde något med en polare när man var pansarvagnar mot varandra. Man kunde köra in under skynken och gömma sig mm. Döskoj. Någon som vet vad det heter?

 #4472  by Lakanman
 
Whoho hitta det:

Image


Image


Image

 #4495  by Nystroem
 
De två spelen (Battle city och Circus) var två av mina favoriter som liten :)
Tyvärr var det bara en bekant till mina föräldrar som hade den kassetten och där var vi inte så ofta :(

 #4496  by Lakanman
 
Mission:Survival wrote:De två spelen (Battle city och Circus) var två av mina favoriter som liten :)
Tyvärr var det bara en bekant till mina föräldrar som hade den kassetten och där var vi inte så ofta :(
Precis samma lir gillade jag med. Kanske var likadan kassett annars fanns dom på alla dom där många i en.

 #4500  by Nystroem
 
Kommer inte ihåg hur många det var på just den kassetten, men det var väldigt många. Det var ingen 32-in-one direkt ;P

 #4504  by Nystroem
 
Finns väl ca 10.000 NES-spel (det är nog på tok för många) om jag inte minns fel, vilket jag nog gör. Så 10 miljoner låter lite väl häftigt ;P
Men däremot är det kanske 10 spel i den med en miljon versioner av varje på :)

 #4509  by Lakanman
 
Jadu.. mailade snubben som har det.

 #4514  by maldrok
 
Åååå Battle City är så guld, att jag glömde det .... helt sanslöst bra spel... finns inte det som vanlig kasett?

 #4518  by Lakanman
 
maldrok wrote:Åååå Battle City är så guld, att jag glömde det .... helt sanslöst bra spel... finns inte det som vanlig kasett?
Jo så här :(:

Image

 #4522  by maldrok
 
Buhu... att det inte släpptes i USA ens... var ju typ bland de mest underhållande spelen som släpptes... man kunde ju tillomed bygga egna banor. Föresten.. kommer ni ihåg trudilutten som spelas då banan startas... den är ju asskön

 #4526  by Lakanman
 
Nae det minns jag inte.. *kollar i NSF arkivet* (lät skevt asså) :D. Fanns icke.. får kolla .nes arkivet om jag har spelet då.. .. WOHO där är det.. Ska prova det diwekt..

 #4528  by maldrok
 
Riktigt härlig start på banan .. man känner verkligen att nu är fighten igång

 #4529  by Lakanman
 
haha var ju roligare när man var mindre än nu. 2 player ger ju lite mer iofs

 #4532  by maldrok
 
Skilnaden är väl att det är ganska stelt nu ... medan då man var liten var det ju action på högsta nivå... kanske för att man själv och kompisen var helt vilda och typ skrek och höll på :-D

 #4534  by Lakanman
 
Jepps och man byggde en egen bana man körde på. Fantasin var ju lite bättre då. "Jag bygger en parkeringsplats för min pansarvagn"... "Nej nu skjuter dom sönder min parkeringsplats".. :lol: *TRÖTT*

 #4538  by maldrok
 
Hahah och standard var ju att byta ut det fattiga teglet runt din örn som fienden skulle bekämpa, mot nått pansar som var nästintill ogenomtränglig

 #4541  by Lakanman
 
maldrok wrote:Hahah och standard var ju att byta ut det fattiga teglet runt din örn som fienden skulle bekämpa, mot nått pansar som var nästintill ogenomtränglig
Ja just det man byggde som en liten stad för sig själv i pansar.. Nu minns jag vad det roliga var i det \:D/

 #4646  by Den där Marcus
 
Jag har en multikassett som är i stort sett identisk med 9.999.999-kassetten som nämndes tidigare. Min innehåller 110.000(!) olika spel och ser ut så här:

Image

Det roliga med den är att den innehåller bara 6 (sex)! olika spel och sen konstiga "remixar" på dessa spel, varav de flesta är mer eller mindre ospelbara.

 #4649  by Sphinx
 
Det är lustigt det där med såna piratkasetter. Tror de ens själva att någon kommer gå på att en kasett kan innehålla så många spel? :)

 #4650  by maldrok
 
Hahaha jo så brukar det vara... spelade en mixkasett en gång där det tydligen fanns spel som hetter Contra 3...Contra4... Contra5.. och ändå upp tiill 50 ... men inget av dem gick att starta förutom 1:an ^_^

 #4651  by Sphinx
 
Haha. Contra 50 hade varit grymt att prova. :lol:

 #4657  by maldrok
 
:-D ingen som vet nått bra ställe att få tag i sådana kasetter... + vad söker man på om man ska hitta dem .. på ebay tex... finns det nått allmänt namn för dessa "multi" kasetter

 #4662  by pcx
 
Det borde väl vara emot reglerna på sådan auktionssiter att sälja dem. Jag har inte kollat att det verkligen är så, men jag tror det stämmer.

 #4678  by Lakanman
 
Det borde det ju vara asså. Annars kan man ju lika gärna sälja 500 kopierade amiga spel där med.

 #4712  by Nathalie
 
Jag har ett 72 in 1 som innehåller en massa klassiska lir. Den kasetten har gått väldigt het - nu som då. Vet dock inte exakt hur den kasetten kom in i samlingen, men det är väl nåt man får fråga föräldrarna om.

 #4715  by Lakanman
 
Nathalie wrote:Jag har ett 72 in 1 som innehåller en massa klassiska lir. Den kasetten har gått väldigt het - nu som då. Vet dock inte exakt hur den kasetten kom in i samlingen, men det är väl nåt man får fråga föräldrarna om.
Finns det Tetris på det som man kan spela 2 samtidigt?

Instagram #sndb.se